Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Χάρτης δικαιωμάτων του πολίτη στα Κυπριακά Ταχυδρομεία, ΜέροςΖ’ - Citizen's Charter in Cyprus Post, PartVΙ

Αποζημιώσεις για απώλεια ή βλάβη ταχυδρομικών αντικειμένων

1.                  Γενικά

Τα ποσά αποζημίωσης που καταβάλλονται στους αποστολείς για την απώλεια ή βλάβη του αντικειμένου τους, καθορίζονται σύμφωνα με τους κανονισμούς του επιστολικού ταχυδρομείου και τους κανονισμούς ταχυδρομικών δεμάτων της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης (Π.Τ.Ε.). Έμμεσες ζημιές ή κέρδη που δεν πραγματοποιήθηκαν, δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν στην αποζημίωση που καταβάλλεται.

Η καταβολή του ποσού αποζημίωσης στον πολίτη αποστέλλεται από το Λογιστήριο του Τμήματος μέσα σε ένα μήνα το αργότερο από την ημερομηνία γνωστοποίησης της σχετικής απάντησης για την τύχη του αντικειμένου.

2.                  Αποζημιώσεις για συστημένα δέματα / ασφαλισμένα ταχυδρομικά αντικείμενα

Το Τμήμα Ταχ. Υπηρεσιών υποχρεούται να καταβάλλει αποζημίωση στους πολίτες στις πιο κάτω περιπτώσεις:


Ποσό (SDR)*
Υπηρεσίες εσωτερικού

Συστημένες επιστολές

Για απώλεια ή βλάβη περιεχομένου
30
Υπηρεσίες εξωτερικού

Συστημένες επιστολές

Για απώλεια ή βλάβη περιεχομένου
30
Για απώλεια συστημένου ειδικού σάκου
150
Δέματα (εσωτερικού - εξωτερικού)

Για απώλεια ή βλάβη περιεχομένου
-
Μέγιστο ποσό αποζημίωσης ανά δέμα
40
Ανά κιλό, επιπλέον τα ταχυδρομικά τέλη
4.50
Ασφαλισμένα ταχυδρομικά αντικείμενα
Η αποζημίωση θα είναι σύμφωνα με τη δηλωθεισα αξία κατά την κατάθεση του αντικειμένου. Το ανώτατο ποσό ασφάλισης διαφέρει από χώρα σε χώρα.

*SDR: Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα

Η νομισματική μονάδα που χρησιμοποιείται για τη διευθέτηση των οικονομικών συναλλαγών μεταξύ των διασυνοριακών Ταχυδρομικών Υπηρεσιών είναι τοSDR, το οποίο θεσμοθετήθηκε από την Παγκόσμια Ταχυδρομική Ένωση (Π.Τ.Ε.).

Η μετατροπή τουSDR σε ευρώ γίνεται βάση σταθερής ή μεταβλητής ισοτιμίας, ανάλογα με το είδος του αντικειμένου.

Σημείωση: Δεν καταβάλλονται αποζημειώσεις για καθυστερήσης στην παράδοση, καθώς και για καθυστέρηση, απώλεια ή βλάβη αντικειμένου που δεν υπόκειται σε ειδική διαχείριση.

3.                   Αποζημειώσεις για αντικείμενα υπηρεσίαςEMS/DATAPOST

Σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης αντικειμένων της υπηρεσίας EMS/DATAPOST, εκτός από τις περιπτώσεις ανωτέρας βίας, ο πολίτης αποζημιώνεται ανάλογα με τη δηλωθείσα αξία του αντικειμένου κατά την ώρα της κατάθεσης. Ανώτατο ποσό κάλυψης είναι τα €854. Στις περιπτώσεις που η αξία του περιεχομένου υπερβαίνει τα €100, ο πελάτης θα πρέπει να καταθέσει σχετικό τιμολόγιο την ώρα της ταχυδρόμησης.

Σε περίπτωση αδικαιολόγητης καθυστέρησης στην παράδοση ή απώλειας αντικειμένων, εκτός από τις περιπτώσεις ανωτέρας βίας, επιστρέφονται στον πελάτη τα ταχυδρομικά τέλη. Οι έμμεσες ζημιές ή τα κέρδη που δεν πραγματοποιήθηκαν, δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν στην αποζημίωση που καταβάλλεται.


Compensation for loss or damage of postal items

1. Generally

The amounts of compensation paid to shippers for loss or damage to the subject matter defined in accordance with the regulations of letter mail and parcel post regulations of the Universal Postal Union (U.P.U.). Indirect losses or gains not made, not taken into account in the compensation paid.

The payment of compensation to the people sent by the Accounting Department within one month from the date of notification of a reply to the fate of the object.

2. Allowances for registered parcel / insured mail items

The Department of Post . Services shall pay compensation to the citizens in the following cases:


Amount (SDR)*
Domestic Services

Registered Letters

For loss or damage to contents
30
Abroad Services

Registered Letters

For loss or damage to contents
30
For lost registered pouches
150
Parcels (internal - external)

For loss or damage to contents
-
Maximum compensation per package
40
Per kilo plus postagefees
4.50
Insured postal items
The compensation will be in accordance with the declared value at the time of the object. The maximum amount of insurance varies from country to country.

*SDR: Special Drawing Rights

The monetary unit used to settle financial transactions between cross-border postal services, is the SDR, which was established by the Universal Postal Union (U.P.U.).

The conversion of SDR in euro is based on fixed or variable rate, depending on the type of object.

Note : Not paid compensations for delays in delivery, and for delay, loss or damage to articles not subject to special management.

3. Indemnities for objects service EMS / DATAPOST

In case of loss or damage to articles of service EMS / DATAPOST, except in cases of force majeure, the citizen compensated depending on the declared value of the item at the time of filing. Maximum coverage is €854. In cases where the content value exceeding €100, the customer must submit an invoice at the time of posting.


In case of undue delay in delivery or lost items, except in cases of force majeure, returned to the customer postage. Indirect losses or gains not made, not taken into account in the compensation paid.

Δεν υπάρχουν σχόλια: