Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Χάρτης Δικαιωμάτων του Πολίτη, Επαρχιακή Διοίκηση - Citizen's Charter, District Administration

Κεφάλαιο 1: Αρχείο Πληθυσμού

1.3 Ληξιαρχείο

1.3.1. Πρώτη έκδοση πιστοποιητικών γέννησης/θανάτου

Τα πιστοποιητικά γεννήσεως εκδίδονται από όλες τις Ε.Δ. Τα έντυπα αιτήσεων για την εγγραφή του νεογέννητου παιδιού αφού συμπληρωθούν και υπογραφούν κατάλληλα από τον Ιατρό που διενήργησε τον τοκετό, το ένα αντίγραφο θα παραμείνει στα αρχεία του/της νοσοκομείου/κλινικής, το δεύτερο αντίγραφο θα αποστέλλεται από το/την νοσοκομείο/κλινική απ' ευθείας στην οικεία Ε.Δ. και το τρίτο αντίγραφο θα δίνεται στους γονείς του παιδιού για να το υποβάλουν με τη σειρά τους στην οικεία Ε.Δ. για εγγραφή του νεογέννητου στο Ληξιαρχείο γεννήσεων. Η εγγραφή του παιδιού μπορεί να καταχωρείται στα γραφεία οποιασδήποτε Ε.Δ. ανεξάρτητα από τον τόπο γέννησης του παιδιού και αφού προσκομιστεί πιστοποιητικό γάμου και παρουσιαστούν τα δελτία ταυτότητας των δύο γονέων.

Για έκδοση πιστοποιητικού γέννησης σε αλλοδαπούς ακολουθείται η ίδια διαδικασία, ενώ οι γονείς πρέπει επιπλέον να προσκομίσουν το διαβατήριο, το A.R.C. και την άδεια παραμονής τους.

Η έκδοση πιστοποιητικού γέννησης είναι δυνατή μόνο αν τα στοιχεία του πολίτη είναι καταχωρημένα στο Σύστημα Αρχείου Πληθυσμού.

Τα πιστοποιητικά θανάτου εκδίδονται από όλες τις Ε.Δ., ανεξάρτητα από την επαρχία στην οποία έχει επισυμβεί ο θάνατος αφού συμπληρωθεί το απαραίτητο έντυπο θανάτου και προσκομιστεί ιατρικό πιστοποιητικό θανάτου.

Καταβαλλόμενο τέλος 0,85 ευρώ για κάθε πιστοποιητικό, νοουμένου φυσικά ότι τόσο η γέννηση όσο και ο θάνατος έχουν καταχωρηθεί, εντός της χρονικής διάρκειας, όπως αυτή καθορίζεται από το νόμο (μέχρι τρεις μήνες για γέννηση και ένα χρόνο για θάνατο).

1.3.2. Καθυστερημένες εγγραφές γεννήσεων

Για τις περιπτώσεις εγγραφών γεννήσεων μετά την εκπνοή της περιόδου των τριών μηνών από την γέννηση, όπως αυτό καθορίζεται από τον νόμο, χρειάζονται τα πιο κάτω:

* Ένορκη δήλωση σε καθορισμένο έντυπο
* Έντυπο εγγραφής γεννήσεως συμπληρωμένο

1.3.3. Καθυστερημένες εγγραφές θανάτων

Για τις περιπτώσεις εγγραφών θανάτων μετά την εκπνοή της περιόδου τους ενός έτους, όπως αυτό καθορίζεται από τον νόμο, χρειάζονται τα πιο κάτω:

* Ένορκη δήλωση
* Έντυπο εγγραφής θανάτου συμπληρωμένο
* Πιστοποιητικό θανάτου από γιατρό ή ιερέα
* Καταβαλλόμενο τέλος για εγγραφή θανάτου με καθυστέρηση πέραν των 12 μηνών: 25,63 ευρώ

1.3.4. Επανέκδοση πιστοποιητικών γεννήσεως/θανάτου

Στο Ληξιαρχείο επανεκδίδονται πιστοποιητικά γεννήσεως και θανάτου, με καταβαλλόμενο τέλος 0.85 σεντ ανά αντίτυπο, νοουμένου, φυσικά, ότι τόσο η γέννηση όσο και ο θάνατος έχουν καταχωρηθεί.

1.3.5. Αλλαγές ονομάτων ή/και επιθέτων

Για αλλαγή ονόματος ή/και επιθέτου χρειάζεται να υποβληθεί:

* Ένορκη δήλωση σε καθορισμένο έντυπο, η οποία συνοδεύεται από
* Στοιχεία αναφορικά με την αιτούμενη αλλαγή ονόματος/επωνύμου και
* Καταβαλλόμενο τέλος για αλλαγή ονόματος/επωνύμου 51,26 ευρώ

1.3.6. Επανέκδοση προξενικών πιστοποιητικών γεννήσεως

Για την επανέκδοση προξενικών πιστοποιητικών γεννήσεως είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί η έκδοση νέου τύπου προξενικού πιστοποιητικού γεννήσεως από την Διευθύντρια Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης.

* Καταβαλλόμενο τέλος επανέκδοσης 3,42 ευρώ

1.4. Έκδοση δελτίου πολιτικής ή προσφυγικής ταυτότητας

1.4.1. Έκδοση/αντικατάσταση δελτίου πολιτικής ταυτότητας

Σύμφωνα με τον περί Αρχείου Πληθυσμού νόμο 141(1) του 2002, η απόκτηση και κατοχή δελτίου πολιτικής ταυτότητας είναι υποχρεωτική για οποιονδήποτε δικαιούχο συμπληρώσει τα 12 του χρόνια.

Δελτία ταυτότητας εκδίδονται στα ακόλουθα πρόσωπα:

* Πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας
* Στα πρόσωπα Κυπριακής καταγωγής
* Στους αλλοδαπούς νόμιμους κάτοικους Κύπρου, ανεξάρτητα αν έχουν άδεια μόνιμης ή προσωρινής διαμονής.

Οι πολίτες που αποτείνονται για τυχόν αντικατάσταση του υφιστάμενου δελτίου ταυτότητας, είτε λόγω απώλειας ή φθοράς ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, εφοδιάζονται, πλέον, με το νέο τύπο ταυτότητας.

Για την έκδοση/αντικατάσταση πολιτικής ταυτότητας απαιτείται:

* Συμπληρωμένο σχετικό έντυπο
* Μια φωτογραφία 4Χ3 cm, η οποία να είναι πιστοποιημένη από τον οικείο κοινοτάρχη. Σε περίπτωση που που ο αιτητής παρουσιαστεί αυτοπροσώπως μπορεί να φωτογραφηθεί δωρεάν χωρίς να είναι απαραίτητη η πιο πάνω πιστοποίηση.
* Πρωτότυπο Πιστοποιητικό Γάμου σε παντρεμένης γυναίκας που θέλει να προσθέσει το επίθετο του συζύγου της ή Διαζυγίου σε περίπτωση διαζευγμένης η οποία επιθυμεί να αλλάξει το επίθετο της.
* Διαβατήριο, σε περίπτωση που ο αιτητής κατέχει και άλλη, εκτός από την κυπριακή υπηκοότητα.

Στις περιπτώσεις αλλοδαπών, νομίμων κατοίκων Κύπρου, πρέπει να προσκομίζεται η κάρτα αλλοδαπών (Alien Card), άδεια παραμονής η οποία κατά την ημέρα υποβολής της αίτησης να έχει ισχύ πέραν των 6 μηνών, πιστοποιητικό γέννησης και διαβατήριο. Τέλος έκδοσης: 8,54 ευρώ.

Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας απαιτείται:

* Βεβαίωση αστυνομικής αρχής ότι κατατέθηκε δήλωση του αιτητή για την απώλεια ή κλοπή της ταυτότητας
* Ένορκη δήλωση του αιτητή για τις συνθήκες απώλειας ή κλοπής του δελτίου.

Διευκρινίζεται ότι τα εν λόγω έγγραφα δε θα ζητούνται στις πιο κάτω περιπτώσεις και εφόσον παραδοθεί, παράλληλα, το προηγούμενο δελτίο ταυτότητας:

(α) Αν έγιναν μεταβολές στην προσωπική κατάσταση του κατόχου, όπως αλλαγή επωνύμου ή τροποποίηση πρόσθετων στοιχείων.
(β) Αν υπάρχουν αλλοιώσεις στη φωτογραφία ή στις εσωτερικές εγγραφές και δεν ανταποκρίνονται στα πραγματικά χαρακτηριστικά του κατόχου ή
(γ) Λόγω φθοράς

* Τέλος έκδοσης 8,54 ευρώ.

1.4.2. Προσφυγικές ταυτότητες

Η προσφυγική ταυτότητα εκδίδεται μόνο σε εκτοπισθέντες.

Εκτοπισμένοι θεωρούνται:

* Τα άτομα εκείνα που μέχρι την εισβολή είχαν τη συνήθη διαμονή τους σ' οποιοδήποτε σημείο της τουρκοκρατούμενης από το 1974 περιοχής.
* Τα πρόσωπα τα οποία μέχρι την εισβολή είχαν την μόνιμη κατοικία τους στις ελεύθερες περιοχές λόγω του επαγγέλματος τους, αλλά το σπίτι ή/και γενικά η περιουσία τους βρισκόταν στις κατεχόμενες περιοχές.
* Τα παιδιά που γεννήθηκαν από πατέρα εκτοπισθέντα.

Έκδοση προσφυγικής ταυτότητας

Στην περίπτωση αιτήσεων έκδοσης προσφυγικών ταυτοτήτων για πρώτη φορά (νέα!) ο αιτητής θα πρέπει να υποβάλει τα πιο κάτω:

* Συμπληρωμένο έντυπο αίτησης
* Τα απαραίτητα πιστοποιητικά, δηλαδή:

* Πιστοποιητικό γάμου/Δημοσίευμα εφημερίδας για υπόσχεση γάμου
* Πιστοποιητικό γέννησης
* Προσφυγικές ταυτότητες γονέων
* Αριθμοί δελτίων πολιτικών ταυτοτήτων γονέων

Έκδοση/αντικατάσταση προσφυγικής ταυτότητας

Για έκδοση/αντικατάσταση προσφυγικής ταυτότητας που φέρει σφραγίδα ελέγχου με ημερομηνία 1/1/1983 και μετά, απαιτείται:

* Η συμπλήρωση του σχετικού εντύπου (Υ.Ε. Α10.5)
* Οι αριθμοί δελτίων ταυτότητας όλων των μελών της οικογένειας/πιστοποιητικά γεννήσεως παιδιών.

1.4.3. Έκδοση Πιστοποιητικού Εκτοπισμένου δυνάμει καταγωγής

Το πιστοποιητικό αυτό σύμφωνα με το άρθρο 121Α του νόμου περί Αρχείου Πληθυσμού εκδίδεται σε πρόσωπα των οποίων ο πατέρας ή η μητέρα είναι εκτοπισθέντες.

Κατά την υποβολή της αίτησης ο αιτητής ή η αιτήτρια θα πρέπει να παρουσιάσουν ελεγμένη μετά την 1/1/1983 προσφυγική ταυτότητα των γονέων, καθώς επίσης και πιστοποιητικό γέννησης στο οποίο να αναγράφεται ο τόπος καταγωγής του/της αιτητή/αιτήτριας.

Chapter 1: Archive cohort

1.3 Registry

1.3.1. First issue certificates of birth/death

The birth certificates issued by all the D.A. Application forms for registration of a newborn child shall be completed and signed by the doctor who performed the birth, one copy will remain in the records of her hospital/clinic, the second copy will be sent from the hospital/clinic directly relevant to the D.A. and the third copy shall be given to the child's parents to make the turn to the relevant D.A. for inclusion in the Registry of the newborn births. The record of the child may be registered in the offices of any D.A. regardless of place of birth of the child and having certificate of marriage and presented identity cards of both parents.

For issuing birth certificate in a foreign follow the same procedure, but parents must also provide passport, A.R.C. and their residence permit.

The birth certificate is only possible if the elements of the citizen is registered in the System Registry.

The death certificates issued by all the D.A., regardless of the county in which the death occurred after filling the necessary form of death and produced a medical certificate of death.

Fee paid 0.85 EUR for each certificate, provided of course that both birth and death are recorded within the interval, as defined by law (up to three months for birth and a year to death).

1.3.2. Delayed birth records

In the case of records of births after the expiry of three months from birth, as defined by law, require the following:

* Affidavit in the prescribed form
* Birth registration form filled

1.3.3. Late registrations of deaths

In cases of death records after the expiration of their period of one year as specified by law, require the following:

* Sworn Statement
* Registration Form completed death
* Death Certificate from a doctor or priest
* Paid a fee for late registration of death over 12 months: 25.63 EUR

1.3.4. Reissue of certificates of birth/death

The Registry reissued birth certificates and death, finally paid 0.85 cents per copy, provided of course that both the birth and death recorded.

1.3.5. Change names and/or surnames

To change your name and/or surname needs to be submitted:

* Affidavit in the prescribed form, accompanied by
* Details on the requested change of name and
* Paid a fee for change of name/surname 51.26 EUR

1.3.6. Reissue consular birth certificates

To reissue consular birth certificates are required prior to the issuance of a new type of consular birth certificate from the Director of Migration.

* Reissue fee paid 3.42 euros

1.4. Issue policy statement or refugee identity

1.4.1. Issue/Replacement of identity card

According to the Civil Registry Law 141(1) of 2002, to acquire and hold identity card is mandatory for any beneficiary reached the age of 12.

Identidy cards issued to the following persons:

* Citizens of the Republic
* Persons of Cypriot origin
* The legal foreign residents in Cyprus, irrespective of whether they have a permanent or temporary residence.

Citizens applying for replacement of the existing ID card, or for loss or damage or for any other reason, supplies, now with the new type of identity.

To issue/replacement policy requires authentication:

* Completed a form
* A photo 4x3 cm, which is certified by the relevant community council. In case that the applicant appear in person may be photographed for free without the need for the above certification.
* Original Certificate of Marriage to a married woman who wants to add the surname of her husband or divorce if divorced wishing to change his surname.
* Passport, if the applicant has a except for Cypriot citizenship.

In cases of aliens, legal residents, must be submitted to the foreign card (Alien Card), residence permit at the time of application to have effect beyond 6 months, birth certificate and passport. Issuance fee: 8.54 euros.

In case of theft or loss is required:

* Certificate of police authority that the applicant filed a declaration of loss or theft of identity
* Sworn statement of the applicant to the circumstances of loss or theft of the card.

Clarified that these documents will not be required in most cases and under delivered, while the previous pass:

(A) If you made changes to the status of the holder of such name change or modification extras.
(B) If there are changes in the picture or to internal records and did not reflect the actual characteristics of the owner or
(C) Due to wear

* Finally version 8.54 euros.

1.4.2. Refugee identities

The refugee identity card issued only to displaced persons.

Displaced people are:

* The people who until the invasion had been habitually resident in any part of Ottoman territory in 1974.
* Persons who until the invasion had permanent residence in the free areas of the profession, but the house and / or their property in general was in the occupied territories.
* Children born to fathers displaced.

Version refugee identity

In the case of applications for refugee identity for the first time (nea!) the applicant should submit the following:

* Completed application form
* The necessary certificates, namely:

* Marriage Certificate / newspaper for betrothal
* Birth Certificate
* Refugee identities parents
* Number of tickets political identities parents

Issue/Replacement of refugee identity

Issue / Replacement of refugee identity stamped audit dated 1/1/1983, and then requires:

* The completion of the form (Y.E. A10.5)
* The identity numbers of all members of the family / children's birth certificates.

1.4.3. Issue Certificate of origin displaced

This certificate pursuant to Rule 121A of the Law on Registry issued to persons whose father or mother is displaced.

In the application the applicant or the applicant must present an audited after 1/1/1983 refugee identity of parents, and birth certificates which indicate the place of origin's Applicant.

Δεν υπάρχουν σχόλια: