Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Three years of making!

Bouygues Batiment International had one thing in mind: to create a masterpiece. After three years they have delivered the airport that they are all extremely proud of.

Aside from all the many operational objectives set from the start of the project, Bouygues Batiment International, took into account all the environmental, economic and time factors that were involved with the making of the New Larnaca airport. Mr David Lambartin, Technical Manager of the Cyprus Branch of Bouygues explained how they drew on expertise from all around the world and worked with the idea that an airport is where people have their first experience of a country, and as first impressions count it makes it an extremely important place. With a team comprised of engineers, architects, mechanical engineers, designers and airport equipment engineers as well as Bouygues coordinating staff, team spirit was an important factor, without which nothing could have been achieved.

They have created an ultra modern airport that can cater up to 7.500.000 passengers per year and incorporated a cultural and artistic aspect to the airport experience. The "Sense of Place" is something very close to Mr Labardin's heart.


"Sense of Place" was created with the aim of preserving cultural heritage and a new way to promote and sponsor local art. The artists' work, having drawn strongly on the Chalcolithic period, can be seen in the external and internal areas of the airport.

The main challenge was the sheer size of the project. With both, Larnaca and Paphos in the pipeline, the two projects could not be approached separately. Excellent time management was essential for both the engineers, designers and the construction team.

However, an important issue in the airport design, according to the Mr Labardin, was the environmental aspect. "We did our best to take into account the natural environment around the airport and applied all the required environmental standards."

It is worth nothing that the 310 lemon trees which had originally been a part of the building site were temporarily moved and replanted along with 69 olive trees which made up part of the over-all landscaping of the project. Recycling crushed project on site was also very important as it avoided disposing  of such materials and saved the trucks from travelling between the quarry and the site. Furthermore, a special cooling system was put in place to help conserve energy, and staff have volunteered to be part of the Actitudes group mto help with with sustainable development.

With the new airport now ready to fulfill its purpose, the project is something for all those involved to be proud of.

"Despite the fact we are one of the biggest design and construction companies, every project, no matter how big or small, is an important project to us. And in particular, this project ranks very high for Bouygues ' accomplishments", stated Mr Labardin.

Article of Vassiliki Michelas, on the official commemoration of the inauguration of L.I.A., issued by the publishing company "Phileleftheros".

Τρία χρόνια δημιουργίας!

Η εταιρία Bouygues Batiment International είχε ένα και μοναδικό σκοπό: να δημιουργήσει ένα αριστούργημα. Μετά από τρία χρόνια παραδίδει το έργο για το οποίο είναι σήμερα περήφανη.

Πέρα από τους υψηλούς στόχους που έθεσε απ' την πρώτη μέρα η Bouygues Batiment International, έλαβε υπ' όψιν της όλους τους περιβαλλοντικούς, οικονομικούς και χρονικούς παραμέτρους όπως απαιτούσε το Νέο Αεροδρόμιο Λάρνακας. Ο κος David Labardin, Τεχνικός Διευθυντής του κυπριακού παραρτήματος της Bouygues, εξήγησε πως άντλησαν τεχνογνωσία απ' όλο τον κόσμο και δούλεψαν πολύ με τη σημασία του χώρου, αφού από το αεροδρόμιο ο κάθε τουρίστας σχηματίζει τις πρώτες του εντυπώσεις για τη χώρα την οποία επισκέπτεται. Με μια ομάδα που περιλάμβανε μηχανικούς, αρχιτέκτονες, μηχανολόγους, σχεδιαστές και μηχανικούς για εξοπλισμό αεροδρομίων, καθώς και συντονιστικό προσωπικό της Bouygues, το συλλογικό πνεύμα αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα, που χωρίς αυτό τίποτα δεν θα ήταν κατορθωτό.

Όλοι οι συντελεστές έχουν δημιουργήσει ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο που μπορεί να χειριστεί μέχρι 7.500.000 επιβάτες το χρόνο, ενσωματώνοντας μια πολιτιστική και καλλιτεχνική όψη στο όλο έργο. Η ιδέα της "Αίσθησης Τόπου" έχει μεγάλη συναισθηματική αξία για τον κο Labardin.

"Η Hermes Airports και όλοι οι συνεργάτες που εμπλέκονται στο σχεδιασμό του αεροδρομίου, ανάθεσαν σε οκτώ Κύπριους καλλιτέχνες, των οποίων η εξαιρετική δουλειά παρουσιάζεται εντυπωσιακά σε όλο το κτήριο του αεροδρομίου. Δίνει στυλ σε ολόκληρο το χώρο και είναι κάτι για το οποίο είμαι πάρα πολύ περήφανος", τονίζει.


Η "Αίσθηση Τόπου" (Sense of Place) δημιουργήθηκε με σκοπό να διατηρηθεί η πολιτιστική κληρονομιά και σαν ένας καινούριος τρόπος για να προωθηθεί και να στηριχθεί η εγχώρια τέχνη. Η δουλειά των καλλιτεχνών, έχοντας αντλήσει σημαντικά από τη Χαλκολιθική περίοδο, εκτίθεται στους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του αεροδρομίου.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τη δημιουργία του ήταν το όλο μέγεθος του. Με τα δύο αεροδρόμια της Λάρνακας και της Πάφου να δημιουργούνται μαζί, δεν ήταν δυνατό τα δύο έργα να προσεγγιστούν χωριστά. Η καλή διαχείριση του χρόνου ήταν ουσιώδης, τόσο για τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές, όσο και για την κατασκευαστική ομάδα.

Ωστόσο, ένας ουσιώδης παράγοντας στο σχεδιασμό του αεροδρομίου, σύμφωνα με τον κο Labardin, ήταν η περιβαλλοντική πτυχή. "Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να λάβουμε υπ' όψιν το φυσικό περιβάλλον γύρω από το αεροδρόμιο και εφαρμόσαμε όλα τα απαιτούμενα περιβαλλοντικά πρότυπα."

Αξίζει να σημειωθεί πως οι 310 λεμονιές που υπήρχαν στο χώρο του εργοταξίου, μετακινήθηκαν προσωρινά και μεταφυτεύθηκαν για να αποτελέσουν μαζί με τις 69 ελιές μέρος της όλης τοπιοτέχνησης του έργου. Ήταν επίσης σημαντική η ανακύκλωση θραυστού μπετόν για να αποφευχθεί η απόρριψη τέτοιων υλικών και να μην πηγαινοέρχονται τα φορτηγά από το λατομείο στο εργοτάξιο. Ακόμα, εγκαταστάθηκε ειδικό σύστημα ψύξης για εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ το προσωπικό προσφέρθηκε εθελοντικά να συμμετάσχει στην ομάδα Actitudes ούτως ώστε να βοηθήσει στην αειφόρο ανάπτυξη.

Το νέο αεροδρόμιο είναι πια έτοιμο για λειτουργία, γεγονός για το οποίο όλοι όσοι εμπλέκονται αισθάνονται περήφανοι.

Παρά το γεγονός ότι είμαστε μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες σχεδιασμού και κατασκευών, κάθε έργο, άσχετα πόσο μεγάλο ή μικρό, είναι σημαντικό για μας. Η Bouygues κατατάσσει αυτό το έργο πολύ ψηλά στα επιτεύγματα της", δήλωσε ο κος Labardin.


Άρθρο της Βασιλικής Μιχαηλά, από την επίσημη αναμνηστική έκδοση των εγκαινίων του Δ.Α.Λ., η οποία εξεδόθη από τον Εκδοτικό Οργανισμό "Ο Φιλελεύθερος".

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας σε αριθμούς! - Larnaca International Airport in numbers!

Πόσα αυτοκίνητα μπορούν να παρκάρουν στο νέο αεροδρόμιο? Πόσες φυσούνες υπάρχουν? Πόσοι τόνοι χαρτιού ανακυκλώθηκαν? Πόσες λεμονιές φυτεύτηκαν? Πόσα καταστήματα υπάρχουν? Όλα όσα θες να ξέρεις, σε αριθμούς.

  • Το νέο κτήριο καλύπτει συνολική έκταση περίπου 100.000 sq.m. 
  • Σε 8 διαφορετικές οθόνες μπορεί κάποιος να κάνει self check in, ενώ στο παλιό δεν υπήρχαν καθόλου.
  • Υπάρχουν 18 σημεία μεταναστευτικού ελέγχου επιβατών, ενώ στο παλιό μόνο 11.
  • Μπορείς να ελέγξεις τις αποσκευές σου και να πάρεις τις κάρτες επιβίβασης σου σε 67 σημεία. Στο παλιό τα σημεία ήταν 52.
  • Τα καταστήματα καταλαμβάνουν έκταση 6.000 τ.μ.
  • Υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης 7.500.000 επιβατών ετησίων, ενώ στο παλιό μπορούσαν να εξυπηρετηθούν 5.000.000.
  • Το αεροδρόμιο διαθέτει 16 αερογέφυρες (φυσούνες) ενώ το παλιό δεν είχε καμιά.
  • Οι θέσεις για στάθμευση των οχημάτων ενοικιάσεως φτάνουν τις 200 σε αντίθεση με το παλιό που είχε 80.
  • Υπάρχουν 300 θέσεις ταξί σε αντίθεση με το παλιό αεροδρόμιο που είχε μόνο 180.
  • Θα εξυπηρετούνται 3.217 επιβάτες την ώρα.
  • Από τους ιμάντες, την περίοδο των δοκιμών πέρασαν 120.000 βαλίτσες.
  • Η συνολική συμμετοχή εθελοντών στις επτά δοκιμές έφτασε τα 3.500 άτομα.
  • Έχουν ανακυκλωθεί μέχρι σήμερα:
    • 3.4 τόνοι αλουμίνιο
    • 293.3 τόνοι ξύλο
    • 26.68 τόνοι χαρτιού
    • 40.5 τόνοι μέταλλο
    • 6.25 τόνοι πλαστικό.
  • Υπάρχουν 100 θέσεις για στάθμευση λεωφορείων ενώ στο παλιό υπήρχαν μόνο 60.
  • Φυτεύτηκαν 95.000 φυτά, 60 ελιές και 310 λεμονόδεντρα!
  • Υπάρχουν συνολικά 21 χώροι επιβίβασης, ενώ στο παλιό μόνο 9.
  • Οι χώροι στάθμευσης καταλαμβάνουν έκταση 215.000 τ.μ.
  • Η συνολική έκταση του κτιρίου είναι ίση με 210 γήπεδα ποδοσφαίρου.
  • Ο σχεδιασμός και η δόμηση του κτιρίου διήρκεσε 37 μήνες.
Άρθρο του Πιερή Παναγή, από την επίσημη αναμνηστική έκδοση των εγκαινίων του Δ.Α.Λ., η οποία εξεδόθη από τον Εκδοτικό Οργανισμό "Ο Φιλελεύθερος".




How many cars can park at the airport? How many jet bridges are there? How many tonnes of paper were recycled? How many lemon trees were planted? How many shops there? Everything you need to know about the airport in numbers.




  • The new building covers a total area of ​​about 100.000 sq.m.
  • There are 8 different points for self check in, whilst the old airport had none.
  • There are now 18 immigration points whereas at the old airport were 11.
  • You can check-in your luggage and obtain your boarding pass at 67 counters. At the old airport there where 52.
  • The shops cover an area of 6.000 sq.m.
  • The new airport can service 7.500.000 passengers per year compared to 5.000.000 at the old airport.
  • There are 200 parking spaces for rental cars compared to 80 at the old airport.
  • There are 300 taxi spaces compared with 180 at the old airport.
  • The building can handle 3.217 passengers per hour.
  • During the trial period 120.000 suitcases passed through the conveyor belts.
  • The number of volunteers during the trial period reached 3.500 people.
  • Have been recycled to date:
    • 3.4 tonnes of aliminium
    • 293.83 tonnes of wood
    • 26.68 tonnes of paper
    • 40.5 tonnes of metal
    • 6.25 tonnes of plastic.
  • There are 100 parking spaces for buses and coaches whilst the old airport had 60.
  • 95.000 plants, 60 olive trees and 310 lemon trees were planted.
  • There are in total 21 departure gates whilst there were only 9 at the old airport.
  • The parking area covers space of 215.000 sq.m.
  • The combined area of the airport is equal to 210 football pitches.
  • The design and construction took 37 months.

Article Pierre Panayi, the official commemoration of the inauguration of L.I.A., issued by the publishing company "Phileleftheros".