Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Χάρτης Δικαιωμάτων του Πολίτη, Επαρχιακή Διοίκηση - Citizen's Charter, District Administration

Κεφάλαιο 2: Στεγαστικά Σχέδια

2.5. Διαχωρισμός κρατικών οικοπέδων για φτωχές οικογένειες σε κοινότητες

Διαδικασία υποβολής αίτησης:

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στο σχετικό έντυπο το οποίο μπορούν να προμηθευτούν απο τα γραφεία της Ε.Δ. Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από τα πιο κάτω έγγραφα:

* Φωτοτυπίες των πολιτικών ταυτοτήτων του/της αιτητή/τριας και του/της συζύγου
* Φωτοτυπίες των προσφυγικών ταυτοτήτων
* Πιστοποιητικό γάμου
* Βεβαίωση του εργοδότη του/της αιτητή/τριας καθώς και του/των εργοδότη/των μελών της οικογένειας του/της αιτητή/τριας σχετικά με τις ακάθαρτες απολαβές τους ή/και τις απολαβές των μελών της οικογένειας τους.
* Πιστοποιητικό έρευνας από το Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας, σχετικά με την ιδιοκτησία που κατέχει ο/η αιτητής/τρια και ο/η σύζυγος, στην κοινότητα διαμονής και την κοινότητα καταγωγής (εκτός κατεχομένων) και πιστοποιητικό αποξένωσης.
* Βεβαίωση του κοινοτάρχη για την μόνιμη διαμονή του/της αιτητή/τριας στην κοινότητα στην οποία ζητείται το οικόπεδο.
* Ένορκη/υπεύθυνη δήλωση του/της αιτητή/τριας.
* Οποιαδήποτε άλλα έγγραφα κριθεί ότι είναι απαραίτητο να ζητηθούν.

Τα κριτήρια για την διάθεση των οικοπέδων είναι τα ακόλουθα:

(Ι) Ο αιτητής να είναι οικογενειάρχης, μόνιμος κάτοικος του χωριού ηλικίας μέχρι 50 ετών και να μη διαθέτει άλλη ιδιόκτητη κατοικία αυτός ή η σύζυγος του για την διαμονή της οικογένειας τους.

Μπορούν να θεωρηθούν δικαιούχοι δεύτερης προτεραιότητας και οι επαναπατρισθέντες απόδημοι, εφόσον διαμένουν μόνιμα στην Κύπρο τα τελευταία 3 χρόνια, όπως επίσης και άλλα πρόσωπα που εγκατέλειψαν το χωριό τους και τώρα επιθυμούν να επανεγκατασταθούν σ' αυτό, νοουμένου ότι πληρούν τα υπόλοιπα κριτήρια του Σχεδίου. Νοείται ότι στις περιπτώσεις αυτές η τιμή πώλησης των οικοπέδων θα καθορίζεται στο πραγματικό της κόστος (αξία γης, έξοδα διαχωρισμού κλπ.)

(ΙΙ) Ο αιτητής ή η σύζυγος του να μη διαθέτει ιδιόκτητο οικόπεδο στο χωριό ή/και αλλού και να μη διαθέτει γη πλησίον κατοικημένης περιοχής ή σε περιοχή επί της οποίας δύναται να ανεγείρει οικοδομή ή να τη διαχωρίσει σε οικόπεδα.

(ΙΙΙ) Ο αιτητής θα είναι υπόχρεος να καταβάλει το 1/5 της αξίας του οικοπέδου με την υπογραφή του συμβολαίου το δε υπόλοιπο θα εξοφλείται με 10 ίσες ετήσιες δόσεις με επιτόκιο ίσο με το 65% του βασικού επιτοκίου. Σε περίπτωση καθυστέρησης πέραν των 6 δόσεων θα καταβάλλεται τόκος υπερημερίας.

(IV) O αιτητής είναι υπόχρεος όπως μέσα σε 2 χρόνια από την ημερομηνία υπογραφής των συμβολαίων ανεγείρει κατοικία με μέγιστο ωφέλιμο εμβαδό 200 τ.μ. αποτελούμενο εκ δύο τουλάχιστον δωματίων, κουζίνας και αποχωρητηρίου σύμφωνα πάντα με σχέδια και όρους που θα εγκριθούν από την Αρμόδια Αρχή. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους όρους της σύμβασης/συμβολαίου η κυβέρνηση διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει τη σύμβαση και να κατακρατήσει την προκαταβολή.

(V) Τα εισοδηματικά κριτήρια, σύμφωνα με τα οποία κρίνονται οι αιτητές κατά πόσο είναι χαμηλών εισοδημάτων, είναι τα ίδια με εκείνα που ισχύουν για σκοπούς αυτοστέγασης εκτοπισθέντων σε κυβερνητικά οικόπεδα, ήτοι 21.360 ευρώ για διμελείς οικογένειες και μέχρι 32.100 ευρώ για επταμελείς οικογένειες.

(VI) Σε περίπτωση διάλυσης του γάμου και εφόσον δεν υπάρχουν τέκνα, ο οικείος Έπαρχος διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει τη σχετική "συμφωνία". Αν αρχίσει ήδη η ανέγερση της οικοδομής, τότε αυτή θα πωλείται σε άλλο δικαιούχο.

2.6 Ενιαίο Στεγαστικό Σχέδιο

Το ενιαίο στεγαστικό σχέδιο αφορά την παροχή οικονομικής βοήθειας για απόκτηση/συντήρηση ιδιόκτητης κατοικίας για μόνιμη ιδιοκατοίκηση στις περιοχές όπου αυτό ισχύει, κατάλληλης για την κάλυψη των υφισταμένων ή των μελλοντικών αναγκών της οικογένειας.

Το Ε.Σ.Σ. καλύπτει τις πιο κάτω κατηγορίες:

1. Στέγαση Πολυτέκνων και αναπήρων

Το Σχέδιο εδώ ισχύει παγκύπρια χωρίς περιορισμό στον τόπο διαμονής.

2. Στέγαση σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές/κοινότητες

(α) Στέγαση σε κοινότητες με πληθυσμό μέχρι 500 κατοίκους ή με πληθυσμό μεγαλύτερο των 500 κατοίκων αλλά σε απόσταση άνω το 35 Km από το πλησιέστερο αστικό κέντρο ή/και σε υψόμετρο άνω των 450 m.

(β) Στέγαση σε συγκεκριμένες περιοχές κατά μήκος της πράσινης γραμμής Λευκωσίας - Αγ. Δομετίου.

(γ) Στέγαση σε καθορισμένες περιοχές που γειτνιάζουν με την γραμμή αντιπαράταξης (Π. Πύργος, Κ. Πύργος, Πηγαίνεια, Παχύαμμος, Μοσφίλι, Δένεια Μάμμαρι, Αθηένου, Τρούλλοι, Πύλα - καθορισμένη περιοχή, Στροβίλια, Λύμπια, Ποταμιά, Δερύνεια - καθορισμένη περιοχή, Άχνα, Φρέναρος, Αχερίτου, Αυγόρου).

3. Προϋποθέσεις/κριτήρια για παροχή οικονομικής βοήθειας

(α) Αιτητές μπορούν να τύχουν οικονομικής βοήθειας, μόνο από ένα κυβερνητικό στεγαστικό σχέδιο και μόνο μια φορά. Νοείται ότι η παροχή κρατικού οικοπέδου μέσω του σχέδιου διάθεσης κρατικών οικοπέδων σε πτωχές οικογένειες δεν θεωρείται κυβερνητικό στεγαστικό σχέδιο.

(β) Ο αιτητής θα πρέπει να μην έχει άλλη ιδιόκτητη κατοικία.

(γ) Το μέγιστο εμβαδό οικιστικής μονάδας είναι τα 230 τ.μ. (λαμβάνεται υπ' όψιν μόνο ο ωφέλιμος κατοικήσιμος χώρος).

(δ) Οι αιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να εξοφλήσουν το δάνειο μέσω του σχεδίου για αγορά/ανέγερση/επιδιόρθωση κατοικίας πριν το εβδομηκοστό έτος της ηλικίας τους.

(ε) Δεν παραχωρείται οικονομική βοήθεια στην περίπτωση έναρξης εργασιών πριν την εξασφάλιση της σχετικής έγκρισης, εκτός αν οι εκτελεσθείσες οικοδομικές εργασίες αφορούν σκελέτωση και πλάκα/στέγη μόνο, οπόταν και παραχωρείται ολόκληρη η οικονομική βοήθεια.

(στ) Να έχει εξασφαλιστεί η σχετική άδεια οικοδομής για την ανέγερση της κατοικίας.

4. δικαιούχοι (νοουμένου ότι πληρούν τις πιο πάνω προϋποθέσεις)

* Κύπριος πολίτης ή πολίτης κράτους μέλους της Ευρ. Ένωσης, μόνιμος κάτοικος Κύπρου (συνεχής διαμονή στην Κύπρο τουλάχιστον για 5 χρόνια)
* Οργανικές οικογένειες
* Μονός γονέας
* Ανάπηροι
* Πολύτεκνοι
* Επαναπατρισθέντες
* Εκτοπισθέντες
* Παθόντες
* Μονήρεις (άνω των 35 ετών)

5. Επιχορηγήσεις και όροι δανείου

Το ύψος της οικονομικής βοήθειας με την οποία θα επωφελείται ο εκάστοτε αιτητής θα είναι ανάλογο με την σύνθεση της οικογένειας του, σύμφωνα με τον πιο κάτω πίνακα:

(α) Για την αγορά/ανέγερση κατοικιας/διαμερίσματος δύναται να παραχωρηθεί συνολική οικονομική βοήθεια ως εξής:

Σύνθεση οικογένειας, Μέγιστο ύψος (σε ευρώ), Δάνειο - Χορηγεία Βοηθείας (σε ευρώ)
Μονήρεις - Διμελείς, 51.259, 17.087
Τριμελείς, 68.345, 17.087
Τετραμελείς, 85.431, 17.087
Πενταμελείς και άνω, 102.517, 17.087

(β) Βελτίωση/συντήρηση/επέκταση ιδιόκτητης κατοικίας/διαμερίσματος

Θα παραχωρείται δάνειο μέχρι 17.087 ευρώ. Η χορηγία θα αποτελεί το 50% της συνολικής δαπάνης για βελτίωση/συντήρηση/επέκταση ιδιόκτητης κατοικίας/διαμερίσματος με ανώτατο όριο 8.543 ευρώ.

Ηλικιακός περιορισμός δεν υπάρχει στις περιπτώσεις αιτητών για βελτίωση/συντήρηση/επέκταση ιδιόκτητης κατοικίας/διαμερίσματος. Για άτομα τα οποία έχουν υπερβεί το 70ο έτος της ηλικίας τους θα τους παραχωρείται μόνο η χορηγία ή αναλογία αυτής με βάση στοιχεία που θα αποδεικνύουν ότι οι αιτητές έχουν προβεί στις αναγκαίες εργασίες με βάση δικούς τους πόρους ή δανειοδότηση από άλλη πηγή. Άτομα κάτω των 70 ετών θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής είτε μόνο της χορηγίας είτε του δανείου και της χορηγίας, νοουμένου ότι το δάνειο θα εξοφληθεί πριν τη συμπλήρωση του 70ού έτους της ηλικίας τους. Επίσης, ο Οργανισμός Χρηματοδοτήσεως Στέγης, μπορεί να δεχτεί δεύτερη υποθήκη ή 2-3 αξιόχρεους εγγυητές για το ποσό του δανείου που χρειάζεται για βελτίωση/συντήρηση/επέκταση ιδιόκτητης κατοικίας/διαμερίσματος. Για νέες κατοικίες ή αγορά έτοιμης κατοικίας θα απαιτείται πρώτη υποθήκη.

6. Χρόνος εξόφλησης δανείου

Το δάνειο που παραχωρείται στους δικαιούχους μπορεί να εξοφληθεί σε χρονικό διάστημα μέχρι 30 χρόνια για αγορά/ανέγερση κατοικιας/διαμερίσματος και 8 χρόνια για βελτίωση/συντήρηση/επέκταση ιδιόκτητης κατοικίας/διαμερίσματος με επιδοτημένο επιτόκιο 65% του βασικού. Νοείται ότι το δάνειο θα πρέπει να εξοφληθεί μέχρι τη συμπλήρωση του 70ού έτους του δικαιούχου. Το δάνειο θα χορηγείται από τον Οργανισμό Χρηματοδοτήσεως Στέγης.

Διαδικασία υποβολής αίτησης:

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση πάνω στο σχετικό έντυπο μαζί με τα πιο κάτω έγγραφα:

1. Φωτοτυπίες των ταυτοτήτων του/της αιτητή/τριας και του/της συζύγου.
2. Φωτοτυπία της άδειας οικοδομής (σε περίπτωση νέων οικοδομών θα πρέπει να βρίσκεται σε ισχύ)
3. Αντίγραφο του τίτλου ιδιοκτησίας επ' ονόματι του αιτητή/δικαιούχου.
4. Αντίγραφο του πιστοποιητικού γάμου.
5. Πιστοποιητικό έρευνας από το Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας και πιστοποιητικό αποξένωσης της περιουσίας για τα τρία τελευταία χρόνια για τους δικαιούχους (αιτητή/τρια και σύζυγο), για την κοινότητα διαμονής, καταγωγής και την κοινότητα υποβολής της αίτησης.
6. Σε περίπτωση που στο τεμάχιο, μέσα στο οποίο θα ανεγερθεί η κατοικία υπάρχει άλλη, υφιστάμενη κατοικία ιδιοκτησίας περισσοτέρων του ενός ατόμων, τότε χρειάζεται επισυναπτόμενη συγκατάθεση του/των συνιδιοκτήτη/των για υποθήκευση του τεμαχίου, βεβαιουμένης/νων της/των υπογραφής/ων από τον οικείο κοινοτάρχη.
7. Σε περίπτωση αγοράς κατοικίας θα πρέπει να επισυνάπτεται αντίγραφο του πωλητηρίου εγγράφου, χαρτοσημασμένο και κατατεθειμένο στο κτηματολόγιο.
8. Αν η αίτηση είναι για επιδιορθώσεις, τότε θα πρέπει να επισυνάπτεται κατάλογος των εργασιών που θα γίνουν καθώς και η προσφορά από τον εργολάβο.
9. Κατόψεις οικοδομής
10. Χωρομετρικό σχέδιο.

Chapter 2: Housing Projects

2.5. Separation of state land to poor families in communities

Application procedure:

Interested parties should submit the relevant application form which can be obtained from the offices of the D.A. The request should be accompanied by the following documents:

* Photocopies of the political identities of her personal details and their spouses
* Photocopies of refugee identity
* Marriage Certificate
* Certification of the employer's personal details as well as of employers/members of the family's personal details on the mix rewards and / or compensation of members of their families.
* Certificate of investigation by the Department of Lands and Surveys on the property that holds his/her personal details and your spouse in the community of residence and community of origin (except occupied) and a certificate of alienation.
* Confirmation of the community council for the permanent residence of the personal details to the community in seeking the land.
* Sworn/affirmation of her personal details.
* Any other documents deemed it necessary to request.

The criteria for allocation of land are:

(I) The applicant must be a family man, a resident of the village, aged 50 years or less and must have no other home property he or his wife to stay in their family.

Beneficiaries can be considered second priority and repatriated emigrants, if residing in Cyprus for the past 3 years, as well as other persons who fled their village and now wish to relocate there, provided they meet the other criteria of the Scheme. Provided that in such cases the selling price of land will be set at actual cost (land value, cost segregation, etc.)

(II) The claimant or his wife do not own a plot in the village and elsewhere and may have land close to residential areas or in areas over which it may construct a building or a separate estate.

(III) The applicant will be obliged to pay 1/5 of the loan with the signing of the contract and the balance will be repaid in 10 equal annual installments at an interest rate equal to 65% of basic rate. In case of delay beyond 6 installments will be paid interest on late payments.

(IV) Claimant is liable as within 2 years from the date of signing contracts to build housing maximum usable area of 200 sq.m. consisting of at least two rooms, kitchen and toilet always in accordance with plans and conditions to be approved by the Competent Authority. Failure to comply with the terms of the agreement/contract, the Government reserves the right to cancel the contract and withhold the deposit.

(V) The income criteria under which applicants are judged whether they are on low incomes are the same as those that apply for purposes of self-help displaced people in government land, or 21,360 euros for two person family and up to 32,100 euros for a seven-member families.

(VI) dissolution of marriage and if there are children, the borehole reserves the right to cancel the relevant "agreement". If you already started the construction of the building, it will be sold to another beneficiary.

2.6 Integrated Housing Scheme

The single housing scheme for providing financial assistance for acquisition/maintenance ownership of property for permanent residential purposes in areas where it is appropriate to meet existing or future needs of the family.

The I.H.S. covers the following categories:

1. Large Families and Disabled Housing

The plan in this option cover all Cyprus without restriction to home.

2. Housing in specific geographic areas/communities

(A) housing in communities with populations up to 500 residents or with more than 500 people but just over the 35 Km from the nearest urban center and / or altitude over 450 m.

(B) Housing in specific areas along the Green Line in Nicosia - St. Dometios.

(C) in designated areas adjacent to the confrontation line (P. Pyrgos, T. Pyrgos, Pigaineia, Pachyammos, Mosfili, Denia, Mammari, Athienou, Troulli, Pyla - defined area, Strovilia, Lympia, Potamia, Dherynia - defined area , Achna, Frenaros, Acheritou, Avgorou).

3. Conditions/criteria for financial assistance

(A) Applicants may receive financial assistance only from a government housing project, and only once. Provided that the provision of public land through the state land disposal plan in poor families are not considered government housing project.

(B) The applicant must not have owned another home.

(C) The maximum area for residential unit is 230 m (Taking into account only the usable living space).

(D) Applicants should be able to repay the loan through the Plan for purchase / construction / repair house before the seventy years of age.

(E) No financial aid is granted in case of work before securing the approval, unless performed construction work on foundations and ground floor accommodation only, when given all the financial help.

(F) has ensured the relevant building permit for the construction of the residence.

4. Recipients (provided that they meet the above conditions)

* Cypriot citizen or national of a Member State of the Eur. Union, a resident of Cyprus (continuous stay in Cyprus for at least 5 years)
* Organic Family
* Single parent
* Disabled
* Large families
* Repatriated
* Displaced
* Suffering
* Singleton (over 35)

5. Grants and loan terms

The financial assistance which will benefit the individual applicant will be similar to the composition of the family, according to the chart below:

(A) To purchase/construction of house/apartment may be granted total financial assistance as follows:

Family Composition, Highest Price(EUR), Loan - Sponsorship Assistance (EUR)
Singleton - two members, 51.259, 17.087
Three members, 68.345, 17.087
Four members, 85.431, 17.087
Five members and over, 102.517, 17.087

(B) Improve/maintain/extend of owned house/apartment

It granted loans to 17,087 euros. The grant will be 50% of total expenditure on improvement/maintain/expansion of owned house/apartment. Highest price is 8,543 euros.

There is no age restriction when requests for improvement/maintain/expansion of owned house/apartment. For individuals who have exceeded the 70th year of age and should have only the sponsorship or contribution of this based on data demonstrating that the applicants have made the necessary work on their own resources or loans from other sources. Persons under 70 years will have the option either alone or sponsorship of the loan and grant, provided that the loan will be repaid before completion of the 70th year of age. Also, the Housing Finance Agency, can accept second mortgage or 2-3 solvent guarantors for the loan amount needed to improve/maintain/extend of owned house/apartment. For new homes or buying an existing home will require first mortgage.

6. Time loan repayment

The loan granted to the beneficiaries can be repaid over a period of up to 30 years for the purchase/construction of house/apartment and 8 years for improvement/maintain/expansion of owned house/apartment with a subsidized interest rate of 65% of basic. Provided that the loan would be repaid until the completion of 70th year of recipient. The loan will be administered by the Housing Finance Corporation.

Application procedure:

Candidates must apply on the relevant form with the following documents:

1. Photocopies of identity cards of recipient's and his/her spouse.
2. Copy of building permit (in case of new buildings should be in force)
3. Copy of title on behalf of the applicant/beneficiary.
4. Copy of marriage certificate.
5. Certificate investigation by the Department of Lands and Surveys and Certificate of alienation of property for the past three years for recipients (recipient and husband), the community residence, home and community request.
6. If the piece, in which the dwelling will be constructed otherwise, existing home ownership more of a people, then it attached consent/co-owner of the mortgaging of the piece, authenticated Chief its/their signature/s by Mukhtar concerned.
7. If the housing market should include a copy of the sale document, stamped and deposited in the land.
8. If the request is for repair, you should attach a list of work to be done and the offer from the contractor.
9. Building Plans.
10. Survey project.

Χάρτης Δικαιωμάτων του Πολίτη, Επαρχιακή Διοίκηση - Citizen's Charter, District Administration

Κεφάλαιο 2: Στεγαστικά Σχέδια

2.3 Επιχορήγηση σε εκτοπισθέντες για αγορά έτοιμης κατοικίας/διαμερίσματος

Αφού εγκριθεί ο αιτητής από την ΥΜΑΠΕ καλείται με επιστολή που του αποστέλλεται από την Ε.Δ. να παρουσιαστεί στα γραφεία της για την υπογραφή των σχετικών συμβολαίων προσκομίζοντας την πολιτική και την προσφυγική του ταυτότητα.

Αφού διαπιστωθεί ότι η/το κατοικία/διαμέρισμα ετοιμοπαράδοτη/ο, τότε πληρώνεται στον αιτητή το ανάλογο ποσό με επιταγή που εκδίδεται από το Γενικό Λογιστήριο.

Η έγκριση ισχύει για ένα χρόνο απο την ημερομηνία η οποία αναφέρεται στην επιστολή που αποστέλλεται από την Ε.Δ.

Σημείωση: Σε εξαμελείς ή/και μεγαλύτερες οικογένειες, παραχωρείται βοήθεια για την προσθήκη τετάρτου υπνοδωματίου, ανεξαρτήτως ηλικίας των παιδιών και νοουμένου ότι το υπνοδωμάτιο δεν έχει ανεγερθεί και θα εξασφαλιστεί πρώτα η σχετική άδεια οικοδομής.

2.4 Παραχώρηση βοήθειας για επιδιορθώσεις σε κατοικίες συνοικισμών αυτοστέγασης

Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου παραχωρείται οικονομική βοήθεια ύψους μέχρι και 10.250 ευρώ για επιδιόρθωση κατοικιών που χρηματοδοτήθηκαν με αρχικό ποσό μέχρι και 6.390 ευρώ (Α' Φάση). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν ιδιόχειρη αίτηση στις Ε.Δ. και η βοήθεια καταχωρείται σταδιακά, κατόπιν εκτίμησης των Δημοσίων Έργων. Ο αιτητής, επίσης, φέρει και την ευθύνη να ενημερώνει τα Δ.Ε. για την πρόοδο των επιδιορθώσεων.

Chapter 2: Housing Projects

2.3 Grant to displaced persons to purchase an existing house/apartment

Once approved the applicant from SCRDP invited by letter to be sent from the D.A. occur at the offices of the signing of the contract by providing politic and refugee identity card.

Having established that the house/apartment is ready to get in, then paid to the applicant the appropriate amount by check issued by the Treasury.

The authorization is valid for one year from the date referred to in the letter sent by the D.A.

Note: In six-membered and/or larger families given help to add the fourth bedroom, regardless of age of the children and provided that the bedroom has built and will provide the first such building permit.

2.4 Grant aid for repairs to self-help housing settlements

By decision of the Cabinet granted financial assistance of up to 10.250 EUR to repair homes financed with an initial amount of up to 6.390 EUR (Phase A). Interested parties may submit a handwritten application to the SS and help gradually entered upon the assessment of Public Works. The applicant also has the responsibility to inform the P.W. about the progress of repairs.

Χάρτης Δικαιωμάτων του Πολίτη, Επαρχιακή Διοίκηση - Citizen's Charter, District Administration

Κεφάλαιο 2: Στεγαστικά Σχέδια

2.1. Αυτοστέγαση εκτοπισθέντων σε ιδιόκτητα οικόπεδα

Αφού εγκριθεί ο αιτητής από την ΥΜΑΠΕ, καλείται με επιστολή που του αποστέλλεται από την Ε.Δ. να παρουσιαστεί στα γραφεία της εκάστοτε Ε.Δ. για την υπογραφή των σχετικών συμβολαίων προσκομίζοντας ανανεωμένη άδεια οικοδομής, τα εγκεκριμένα σχέδια (όψεις - κατόψεις), τίτλο ιδιοκτησίας του οικοπέδου, το εγκριθέν με την άδεια οικοδομής κτηματολογικό σχέδιο, την πολιτική και την προσφυγική του ταυτότητα.

Η έγκριση ισχύει μόνο για ένα χρόνο από την ημερομηνία της επιστολής.

Μετά την υπογραφή των συμβολαίων εκδίδεται προκαταβολή για την έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Το υπόλοιπο ποσό των χρημάτων παραχωρείται στον αιτητή σταδιακά, ανάλογα με την πρόοδο ανέγερσης της κατοικίας και αφότου εκδοθεί διατακτικό από το Τμήμα Δημοσίων Έργων. Ο αιτητής φέρει την ευθύνη να ειδοποιεί το Τμήμα Δημοσίων Έργων για την πρόοδο των εργασιών.

2.2. Αυτοστέγαση σε κυβερνητικά οικόπεδα, σε συνοικισμούς αυτοστέγασης

Αφού εγκριθεί ο αιτητής από την ΥΜΑΠΕ και νοουμένου ότι τα οικόπεδα είναι έτοιμα προς διάθεση, ο αιτητής ενημερώνεται με επιστολή που του αποστέλλεται από την Ε.Δ. και καλείται να παρουσιαστεί στα γραφεία της εκάστοτε Ε.Δ. για να λάβει μέρος στην κλήρωση των οικοπέδων και την υπογραφή των σχετικών συμβολαίων προσκομίζοντας πολιτική και προσφυγική ταυτότητα. Για την ανέγερση της κατοικίας τους οι αιτητές έχουν υποχρέωση να ετοιμάσουν αρχιτεκτονικά σχέδια με δικά τους έξοδα τα οποία θα πρέπει να τύχουν έγκρισης από την Ε.Δ. και το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως. Η έγκριση ισχύει για ένα χρόνο από την ημερομηνία παραχώρησης του οικοπέδου.

Μετά την υπογραφή των συμβολαίων και την έγκριση των αρχιτεκτονικών σχεδίων εκδίδεται προκαταβολή για την έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Η επιταγή εκδίδεται από το Γενικό Λογιστήριο. Το υπόλοιπο ποσό των χρημάτων παραχωρείται στον αιτητή σταδιακά, ανάλογα με την πρόοδο ανέγερσης της κατοικίας και αφότου εκδοθεί διατακτικό από το Τμήμα Δημοσίων Έργων. Ο αιτητής φέρει την ευθύνη να ειδοποιεί το Τμήμα Δημοσίων Έργων για την πρόοδο των εργασιών.

Chapter 2: Housing Projects

2.1. Self-help housing displaced persons in privately owned land

Once approved the applicant from SCRDP be invited by letter to be sent from the D.A. occur at the offices of each D.A. for signing the relevant contracts renewed by submitting a building permit, the approved plans (sides - plans), title to the land, as approved by the building permit cadastral plan, politic and refugee identity card.

The authorization is valid for one year from the date of the letter.

After the signing of contracts issued in advance of the start of construction work. The remaining amount of money given to the applicant out, depending on the progress of construction of housing and of the adoption order by the Department of Public Works. The applicant bears the responsibility to notify the Department of Public Works for the progress of work.

2.2. Self-help housing on government land in settlements self-help

Once approved the applicant by the Refugee Rehabilitation and provided that the land is ready for disposal, the applicant shall be informed by letter he sent from the D.A. and invited to appear at the offices of each SS to take part in the draw of the land and the signing of the contract by producing and refugee identity. For the construction of the residence of the applicants are required to prepare architectural plans at their own expense which must be approved by the SS and the Department of Planning and Housing. The authorization is valid for one year from the date of grant of the land.

After signing the contract and approval of architectural plans issued advance of the start of construction work. The check issued by the Treasury. The remaining amount of money given to the applicant gradually, depending on the progress of housing construction since been ruled by the Department of Public Works. The applicant bears the responsibility to notify the Department of Public Works for the progress of work.

Χάρτης Δικαιωμάτων του Πολίτη, Επαρχιακή Διοίκηση - Citizen's Charter, District Administration

Κεφάλαιο 1: Αρχείο Πληθυσμού

1.3 Ληξιαρχείο

1.3.1. Πρώτη έκδοση πιστοποιητικών γέννησης/θανάτου

Τα πιστοποιητικά γεννήσεως εκδίδονται από όλες τις Ε.Δ. Τα έντυπα αιτήσεων για την εγγραφή του νεογέννητου παιδιού αφού συμπληρωθούν και υπογραφούν κατάλληλα από τον Ιατρό που διενήργησε τον τοκετό, το ένα αντίγραφο θα παραμείνει στα αρχεία του/της νοσοκομείου/κλινικής, το δεύτερο αντίγραφο θα αποστέλλεται από το/την νοσοκομείο/κλινική απ' ευθείας στην οικεία Ε.Δ. και το τρίτο αντίγραφο θα δίνεται στους γονείς του παιδιού για να το υποβάλουν με τη σειρά τους στην οικεία Ε.Δ. για εγγραφή του νεογέννητου στο Ληξιαρχείο γεννήσεων. Η εγγραφή του παιδιού μπορεί να καταχωρείται στα γραφεία οποιασδήποτε Ε.Δ. ανεξάρτητα από τον τόπο γέννησης του παιδιού και αφού προσκομιστεί πιστοποιητικό γάμου και παρουσιαστούν τα δελτία ταυτότητας των δύο γονέων.

Για έκδοση πιστοποιητικού γέννησης σε αλλοδαπούς ακολουθείται η ίδια διαδικασία, ενώ οι γονείς πρέπει επιπλέον να προσκομίσουν το διαβατήριο, το A.R.C. και την άδεια παραμονής τους.

Η έκδοση πιστοποιητικού γέννησης είναι δυνατή μόνο αν τα στοιχεία του πολίτη είναι καταχωρημένα στο Σύστημα Αρχείου Πληθυσμού.

Τα πιστοποιητικά θανάτου εκδίδονται από όλες τις Ε.Δ., ανεξάρτητα από την επαρχία στην οποία έχει επισυμβεί ο θάνατος αφού συμπληρωθεί το απαραίτητο έντυπο θανάτου και προσκομιστεί ιατρικό πιστοποιητικό θανάτου.

Καταβαλλόμενο τέλος 0,85 ευρώ για κάθε πιστοποιητικό, νοουμένου φυσικά ότι τόσο η γέννηση όσο και ο θάνατος έχουν καταχωρηθεί, εντός της χρονικής διάρκειας, όπως αυτή καθορίζεται από το νόμο (μέχρι τρεις μήνες για γέννηση και ένα χρόνο για θάνατο).

1.3.2. Καθυστερημένες εγγραφές γεννήσεων

Για τις περιπτώσεις εγγραφών γεννήσεων μετά την εκπνοή της περιόδου των τριών μηνών από την γέννηση, όπως αυτό καθορίζεται από τον νόμο, χρειάζονται τα πιο κάτω:

* Ένορκη δήλωση σε καθορισμένο έντυπο
* Έντυπο εγγραφής γεννήσεως συμπληρωμένο

1.3.3. Καθυστερημένες εγγραφές θανάτων

Για τις περιπτώσεις εγγραφών θανάτων μετά την εκπνοή της περιόδου τους ενός έτους, όπως αυτό καθορίζεται από τον νόμο, χρειάζονται τα πιο κάτω:

* Ένορκη δήλωση
* Έντυπο εγγραφής θανάτου συμπληρωμένο
* Πιστοποιητικό θανάτου από γιατρό ή ιερέα
* Καταβαλλόμενο τέλος για εγγραφή θανάτου με καθυστέρηση πέραν των 12 μηνών: 25,63 ευρώ

1.3.4. Επανέκδοση πιστοποιητικών γεννήσεως/θανάτου

Στο Ληξιαρχείο επανεκδίδονται πιστοποιητικά γεννήσεως και θανάτου, με καταβαλλόμενο τέλος 0.85 σεντ ανά αντίτυπο, νοουμένου, φυσικά, ότι τόσο η γέννηση όσο και ο θάνατος έχουν καταχωρηθεί.

1.3.5. Αλλαγές ονομάτων ή/και επιθέτων

Για αλλαγή ονόματος ή/και επιθέτου χρειάζεται να υποβληθεί:

* Ένορκη δήλωση σε καθορισμένο έντυπο, η οποία συνοδεύεται από
* Στοιχεία αναφορικά με την αιτούμενη αλλαγή ονόματος/επωνύμου και
* Καταβαλλόμενο τέλος για αλλαγή ονόματος/επωνύμου 51,26 ευρώ

1.3.6. Επανέκδοση προξενικών πιστοποιητικών γεννήσεως

Για την επανέκδοση προξενικών πιστοποιητικών γεννήσεως είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί η έκδοση νέου τύπου προξενικού πιστοποιητικού γεννήσεως από την Διευθύντρια Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης.

* Καταβαλλόμενο τέλος επανέκδοσης 3,42 ευρώ

1.4. Έκδοση δελτίου πολιτικής ή προσφυγικής ταυτότητας

1.4.1. Έκδοση/αντικατάσταση δελτίου πολιτικής ταυτότητας

Σύμφωνα με τον περί Αρχείου Πληθυσμού νόμο 141(1) του 2002, η απόκτηση και κατοχή δελτίου πολιτικής ταυτότητας είναι υποχρεωτική για οποιονδήποτε δικαιούχο συμπληρώσει τα 12 του χρόνια.

Δελτία ταυτότητας εκδίδονται στα ακόλουθα πρόσωπα:

* Πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας
* Στα πρόσωπα Κυπριακής καταγωγής
* Στους αλλοδαπούς νόμιμους κάτοικους Κύπρου, ανεξάρτητα αν έχουν άδεια μόνιμης ή προσωρινής διαμονής.

Οι πολίτες που αποτείνονται για τυχόν αντικατάσταση του υφιστάμενου δελτίου ταυτότητας, είτε λόγω απώλειας ή φθοράς ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, εφοδιάζονται, πλέον, με το νέο τύπο ταυτότητας.

Για την έκδοση/αντικατάσταση πολιτικής ταυτότητας απαιτείται:

* Συμπληρωμένο σχετικό έντυπο
* Μια φωτογραφία 4Χ3 cm, η οποία να είναι πιστοποιημένη από τον οικείο κοινοτάρχη. Σε περίπτωση που που ο αιτητής παρουσιαστεί αυτοπροσώπως μπορεί να φωτογραφηθεί δωρεάν χωρίς να είναι απαραίτητη η πιο πάνω πιστοποίηση.
* Πρωτότυπο Πιστοποιητικό Γάμου σε παντρεμένης γυναίκας που θέλει να προσθέσει το επίθετο του συζύγου της ή Διαζυγίου σε περίπτωση διαζευγμένης η οποία επιθυμεί να αλλάξει το επίθετο της.
* Διαβατήριο, σε περίπτωση που ο αιτητής κατέχει και άλλη, εκτός από την κυπριακή υπηκοότητα.

Στις περιπτώσεις αλλοδαπών, νομίμων κατοίκων Κύπρου, πρέπει να προσκομίζεται η κάρτα αλλοδαπών (Alien Card), άδεια παραμονής η οποία κατά την ημέρα υποβολής της αίτησης να έχει ισχύ πέραν των 6 μηνών, πιστοποιητικό γέννησης και διαβατήριο. Τέλος έκδοσης: 8,54 ευρώ.

Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας απαιτείται:

* Βεβαίωση αστυνομικής αρχής ότι κατατέθηκε δήλωση του αιτητή για την απώλεια ή κλοπή της ταυτότητας
* Ένορκη δήλωση του αιτητή για τις συνθήκες απώλειας ή κλοπής του δελτίου.

Διευκρινίζεται ότι τα εν λόγω έγγραφα δε θα ζητούνται στις πιο κάτω περιπτώσεις και εφόσον παραδοθεί, παράλληλα, το προηγούμενο δελτίο ταυτότητας:

(α) Αν έγιναν μεταβολές στην προσωπική κατάσταση του κατόχου, όπως αλλαγή επωνύμου ή τροποποίηση πρόσθετων στοιχείων.
(β) Αν υπάρχουν αλλοιώσεις στη φωτογραφία ή στις εσωτερικές εγγραφές και δεν ανταποκρίνονται στα πραγματικά χαρακτηριστικά του κατόχου ή
(γ) Λόγω φθοράς

* Τέλος έκδοσης 8,54 ευρώ.

1.4.2. Προσφυγικές ταυτότητες

Η προσφυγική ταυτότητα εκδίδεται μόνο σε εκτοπισθέντες.

Εκτοπισμένοι θεωρούνται:

* Τα άτομα εκείνα που μέχρι την εισβολή είχαν τη συνήθη διαμονή τους σ' οποιοδήποτε σημείο της τουρκοκρατούμενης από το 1974 περιοχής.
* Τα πρόσωπα τα οποία μέχρι την εισβολή είχαν την μόνιμη κατοικία τους στις ελεύθερες περιοχές λόγω του επαγγέλματος τους, αλλά το σπίτι ή/και γενικά η περιουσία τους βρισκόταν στις κατεχόμενες περιοχές.
* Τα παιδιά που γεννήθηκαν από πατέρα εκτοπισθέντα.

Έκδοση προσφυγικής ταυτότητας

Στην περίπτωση αιτήσεων έκδοσης προσφυγικών ταυτοτήτων για πρώτη φορά (νέα!) ο αιτητής θα πρέπει να υποβάλει τα πιο κάτω:

* Συμπληρωμένο έντυπο αίτησης
* Τα απαραίτητα πιστοποιητικά, δηλαδή:

* Πιστοποιητικό γάμου/Δημοσίευμα εφημερίδας για υπόσχεση γάμου
* Πιστοποιητικό γέννησης
* Προσφυγικές ταυτότητες γονέων
* Αριθμοί δελτίων πολιτικών ταυτοτήτων γονέων

Έκδοση/αντικατάσταση προσφυγικής ταυτότητας

Για έκδοση/αντικατάσταση προσφυγικής ταυτότητας που φέρει σφραγίδα ελέγχου με ημερομηνία 1/1/1983 και μετά, απαιτείται:

* Η συμπλήρωση του σχετικού εντύπου (Υ.Ε. Α10.5)
* Οι αριθμοί δελτίων ταυτότητας όλων των μελών της οικογένειας/πιστοποιητικά γεννήσεως παιδιών.

1.4.3. Έκδοση Πιστοποιητικού Εκτοπισμένου δυνάμει καταγωγής

Το πιστοποιητικό αυτό σύμφωνα με το άρθρο 121Α του νόμου περί Αρχείου Πληθυσμού εκδίδεται σε πρόσωπα των οποίων ο πατέρας ή η μητέρα είναι εκτοπισθέντες.

Κατά την υποβολή της αίτησης ο αιτητής ή η αιτήτρια θα πρέπει να παρουσιάσουν ελεγμένη μετά την 1/1/1983 προσφυγική ταυτότητα των γονέων, καθώς επίσης και πιστοποιητικό γέννησης στο οποίο να αναγράφεται ο τόπος καταγωγής του/της αιτητή/αιτήτριας.

Chapter 1: Archive cohort

1.3 Registry

1.3.1. First issue certificates of birth/death

The birth certificates issued by all the D.A. Application forms for registration of a newborn child shall be completed and signed by the doctor who performed the birth, one copy will remain in the records of her hospital/clinic, the second copy will be sent from the hospital/clinic directly relevant to the D.A. and the third copy shall be given to the child's parents to make the turn to the relevant D.A. for inclusion in the Registry of the newborn births. The record of the child may be registered in the offices of any D.A. regardless of place of birth of the child and having certificate of marriage and presented identity cards of both parents.

For issuing birth certificate in a foreign follow the same procedure, but parents must also provide passport, A.R.C. and their residence permit.

The birth certificate is only possible if the elements of the citizen is registered in the System Registry.

The death certificates issued by all the D.A., regardless of the county in which the death occurred after filling the necessary form of death and produced a medical certificate of death.

Fee paid 0.85 EUR for each certificate, provided of course that both birth and death are recorded within the interval, as defined by law (up to three months for birth and a year to death).

1.3.2. Delayed birth records

In the case of records of births after the expiry of three months from birth, as defined by law, require the following:

* Affidavit in the prescribed form
* Birth registration form filled

1.3.3. Late registrations of deaths

In cases of death records after the expiration of their period of one year as specified by law, require the following:

* Sworn Statement
* Registration Form completed death
* Death Certificate from a doctor or priest
* Paid a fee for late registration of death over 12 months: 25.63 EUR

1.3.4. Reissue of certificates of birth/death

The Registry reissued birth certificates and death, finally paid 0.85 cents per copy, provided of course that both the birth and death recorded.

1.3.5. Change names and/or surnames

To change your name and/or surname needs to be submitted:

* Affidavit in the prescribed form, accompanied by
* Details on the requested change of name and
* Paid a fee for change of name/surname 51.26 EUR

1.3.6. Reissue consular birth certificates

To reissue consular birth certificates are required prior to the issuance of a new type of consular birth certificate from the Director of Migration.

* Reissue fee paid 3.42 euros

1.4. Issue policy statement or refugee identity

1.4.1. Issue/Replacement of identity card

According to the Civil Registry Law 141(1) of 2002, to acquire and hold identity card is mandatory for any beneficiary reached the age of 12.

Identidy cards issued to the following persons:

* Citizens of the Republic
* Persons of Cypriot origin
* The legal foreign residents in Cyprus, irrespective of whether they have a permanent or temporary residence.

Citizens applying for replacement of the existing ID card, or for loss or damage or for any other reason, supplies, now with the new type of identity.

To issue/replacement policy requires authentication:

* Completed a form
* A photo 4x3 cm, which is certified by the relevant community council. In case that the applicant appear in person may be photographed for free without the need for the above certification.
* Original Certificate of Marriage to a married woman who wants to add the surname of her husband or divorce if divorced wishing to change his surname.
* Passport, if the applicant has a except for Cypriot citizenship.

In cases of aliens, legal residents, must be submitted to the foreign card (Alien Card), residence permit at the time of application to have effect beyond 6 months, birth certificate and passport. Issuance fee: 8.54 euros.

In case of theft or loss is required:

* Certificate of police authority that the applicant filed a declaration of loss or theft of identity
* Sworn statement of the applicant to the circumstances of loss or theft of the card.

Clarified that these documents will not be required in most cases and under delivered, while the previous pass:

(A) If you made changes to the status of the holder of such name change or modification extras.
(B) If there are changes in the picture or to internal records and did not reflect the actual characteristics of the owner or
(C) Due to wear

* Finally version 8.54 euros.

1.4.2. Refugee identities

The refugee identity card issued only to displaced persons.

Displaced people are:

* The people who until the invasion had been habitually resident in any part of Ottoman territory in 1974.
* Persons who until the invasion had permanent residence in the free areas of the profession, but the house and / or their property in general was in the occupied territories.
* Children born to fathers displaced.

Version refugee identity

In the case of applications for refugee identity for the first time (nea!) the applicant should submit the following:

* Completed application form
* The necessary certificates, namely:

* Marriage Certificate / newspaper for betrothal
* Birth Certificate
* Refugee identities parents
* Number of tickets political identities parents

Issue/Replacement of refugee identity

Issue / Replacement of refugee identity stamped audit dated 1/1/1983, and then requires:

* The completion of the form (Y.E. A10.5)
* The identity numbers of all members of the family / children's birth certificates.

1.4.3. Issue Certificate of origin displaced

This certificate pursuant to Rule 121A of the Law on Registry issued to persons whose father or mother is displaced.

In the application the applicant or the applicant must present an audited after 1/1/1983 refugee identity of parents, and birth certificates which indicate the place of origin's Applicant.