Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Τρία χρόνια δημιουργίας!

Η εταιρία Bouygues Batiment International είχε ένα και μοναδικό σκοπό: να δημιουργήσει ένα αριστούργημα. Μετά από τρία χρόνια παραδίδει το έργο για το οποίο είναι σήμερα περήφανη.

Πέρα από τους υψηλούς στόχους που έθεσε απ' την πρώτη μέρα η Bouygues Batiment International, έλαβε υπ' όψιν της όλους τους περιβαλλοντικούς, οικονομικούς και χρονικούς παραμέτρους όπως απαιτούσε το Νέο Αεροδρόμιο Λάρνακας. Ο κος David Labardin, Τεχνικός Διευθυντής του κυπριακού παραρτήματος της Bouygues, εξήγησε πως άντλησαν τεχνογνωσία απ' όλο τον κόσμο και δούλεψαν πολύ με τη σημασία του χώρου, αφού από το αεροδρόμιο ο κάθε τουρίστας σχηματίζει τις πρώτες του εντυπώσεις για τη χώρα την οποία επισκέπτεται. Με μια ομάδα που περιλάμβανε μηχανικούς, αρχιτέκτονες, μηχανολόγους, σχεδιαστές και μηχανικούς για εξοπλισμό αεροδρομίων, καθώς και συντονιστικό προσωπικό της Bouygues, το συλλογικό πνεύμα αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα, που χωρίς αυτό τίποτα δεν θα ήταν κατορθωτό.

Όλοι οι συντελεστές έχουν δημιουργήσει ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο που μπορεί να χειριστεί μέχρι 7.500.000 επιβάτες το χρόνο, ενσωματώνοντας μια πολιτιστική και καλλιτεχνική όψη στο όλο έργο. Η ιδέα της "Αίσθησης Τόπου" έχει μεγάλη συναισθηματική αξία για τον κο Labardin.

"Η Hermes Airports και όλοι οι συνεργάτες που εμπλέκονται στο σχεδιασμό του αεροδρομίου, ανάθεσαν σε οκτώ Κύπριους καλλιτέχνες, των οποίων η εξαιρετική δουλειά παρουσιάζεται εντυπωσιακά σε όλο το κτήριο του αεροδρομίου. Δίνει στυλ σε ολόκληρο το χώρο και είναι κάτι για το οποίο είμαι πάρα πολύ περήφανος", τονίζει.


Η "Αίσθηση Τόπου" (Sense of Place) δημιουργήθηκε με σκοπό να διατηρηθεί η πολιτιστική κληρονομιά και σαν ένας καινούριος τρόπος για να προωθηθεί και να στηριχθεί η εγχώρια τέχνη. Η δουλειά των καλλιτεχνών, έχοντας αντλήσει σημαντικά από τη Χαλκολιθική περίοδο, εκτίθεται στους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του αεροδρομίου.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τη δημιουργία του ήταν το όλο μέγεθος του. Με τα δύο αεροδρόμια της Λάρνακας και της Πάφου να δημιουργούνται μαζί, δεν ήταν δυνατό τα δύο έργα να προσεγγιστούν χωριστά. Η καλή διαχείριση του χρόνου ήταν ουσιώδης, τόσο για τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές, όσο και για την κατασκευαστική ομάδα.

Ωστόσο, ένας ουσιώδης παράγοντας στο σχεδιασμό του αεροδρομίου, σύμφωνα με τον κο Labardin, ήταν η περιβαλλοντική πτυχή. "Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να λάβουμε υπ' όψιν το φυσικό περιβάλλον γύρω από το αεροδρόμιο και εφαρμόσαμε όλα τα απαιτούμενα περιβαλλοντικά πρότυπα."

Αξίζει να σημειωθεί πως οι 310 λεμονιές που υπήρχαν στο χώρο του εργοταξίου, μετακινήθηκαν προσωρινά και μεταφυτεύθηκαν για να αποτελέσουν μαζί με τις 69 ελιές μέρος της όλης τοπιοτέχνησης του έργου. Ήταν επίσης σημαντική η ανακύκλωση θραυστού μπετόν για να αποφευχθεί η απόρριψη τέτοιων υλικών και να μην πηγαινοέρχονται τα φορτηγά από το λατομείο στο εργοτάξιο. Ακόμα, εγκαταστάθηκε ειδικό σύστημα ψύξης για εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ το προσωπικό προσφέρθηκε εθελοντικά να συμμετάσχει στην ομάδα Actitudes ούτως ώστε να βοηθήσει στην αειφόρο ανάπτυξη.

Το νέο αεροδρόμιο είναι πια έτοιμο για λειτουργία, γεγονός για το οποίο όλοι όσοι εμπλέκονται αισθάνονται περήφανοι.

Παρά το γεγονός ότι είμαστε μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες σχεδιασμού και κατασκευών, κάθε έργο, άσχετα πόσο μεγάλο ή μικρό, είναι σημαντικό για μας. Η Bouygues κατατάσσει αυτό το έργο πολύ ψηλά στα επιτεύγματα της", δήλωσε ο κος Labardin.


Άρθρο της Βασιλικής Μιχαηλά, από την επίσημη αναμνηστική έκδοση των εγκαινίων του Δ.Α.Λ., η οποία εξεδόθη από τον Εκδοτικό Οργανισμό "Ο Φιλελεύθερος".

Δεν υπάρχουν σχόλια: