Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Οι άνθρωποι του αεροδρομίου, Μέρος Α' - People of the airport, Part I

Έφτασε η ώρα να το ζήσουμε. Όχι μόνο εμείς, αλλά και άνθρωποι που δουλεύουν εκεί, σ' όλα τα τμήματα και υπηρεσίες.

Στάσος Αποστολίδης - Duty Manager
Ο "ενορχηστρωτής"

Είναι ο ανθρωπος που ξέρει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο αεροδρόμιο και έχει την ευθύνη ούτως ώστε όλα να λειτουργούν με ένα άψογο συντονισμό.

"Λατρεύω τη δουλειά μου." Αυτή ήταν η πρώτη του φράση και ήταν εμφανές ότι την εννοούσε. Η μέρα που συναντηθήκαμε, ήταν εκείνη, που αναχωρούσε ο Έλληνας πρωθυπουργός από την Κύπρο, έτσι το κόκκινο χαλί ήταν ήδη στρωμένο στο αεροδρόμιο και ο κος Στάσος Αποστολίδης σε ετοιμότητα για όλες τις απαιτούμενες διευθετήσεις.

Η καθηστέρηση έλευσης ήταν το καλύτερο παράδειγμα που θα μπορούσα να έχω τη συγκεκριμένη μέρα, για να αντιληφθώ τον τρόπο που λειτουργεί το Τμήμα Επιχειρήσεων (Operations Department).

"Είστε αγχωμένος" των ρώτησα όταν μου εξήγησε όλες τις κινήσεις που έπρεπε να γίνουν, ούτως ώστε οι υπόλοιπες πτήσεις να πραγματοποιηθούν χωρίς πρόβλημα.

"Ποτέ δεν αγχώνομαι", μου είπε και πάλι με εξέπληξε. "Το άγχος δεν σε αφήνει να λειτουργήσεις με καθαρό μυαλό και αυτή η θέση απαιτεί καθαρό μυαλό και ψυχραιμία.

Του ζητώ να μου περιγράψει τις αρμοδιότητες του τμήματος του, κυρίως για να μου δώσει μια εικόνα παρασκηνίου.

"Εμείς παρακολουθούμε τα αεροπλάνα να προσγειώνονται και να απογειώνονται", του λέω χαριτολογώντας, "χωρίς να γνωρίζουμε τι προηγείται και τι έπεται." Το χαμόγελο του προδίδει ότι είναι πολύ δύσκολο να μου δώσει την πλήρη εικόνα, αλλά κάνει, ωστόσο, μια προσπάθεια:

"Βασικό μέλημα του Τμήματος Επιχειρήσεων είναι να λειτουργεί το αεροδρόμιο με όσο το δυνατόν καλύτερο ρυθμό. Βεβαιωνόμαστε ότι εξυπηρετούνται σωστά τα αεροπλάνα, οι πελάτες του αεροδρομίου και το επιβατικό κοινό.  Ανήκει στις δικές μας αρμοδιότητες το που θα σταθμεύσει το αεροπλάνο, το πως θα επιλυθούν προβλήματα που τυχόν θα οδηγήσουν σε καθυστερήσεις (είτε στις πτήσεις, είτε στο τμήμα αποσκευών), ενημερώνουμε τους πίνακες αφίξεων και αναχωρήσεων, είμαστε συνεχώς σε ετοιμότητα για την αντιμετώπιση τυχόν ατυχημάτων, επικοινωνούμε συνεχώς με τις υπόλοιπες υπηρεσίες, ξέρουμε κάθε στιγμή τι συμβαίνει στο χώρο του αεροδρομίου και είμαστε υπεύθυνοι για την επίλυση τυχόν προβλημάτων. Το Τμήμα Επιχειρήσεων είναι βασικά το τμήμα που διαχειρίζεται ένα αεροδρόμιο."

Και η δική σας ευθύνη ως Duty Manager, ποια είναι? τον ρωτώ. "Ο Duty Manager χρεώνεται, εκτός όλων όσων σας είπα με την ευθύνη αντιμετώπισης ενός επείγοντος περιστατικού. Σε τέτοια περίπτωση, πρέπει να κατευθύνει, να διευθύνει και να συντονίσει όλες τις υπηρεσίες ούτως ώστε να υπάρξει άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση του".

Σαν ενορχηστρωτής, κάνω σχόλιο κι εκείνος συμφωνεί προσθέτοντας πως απαιτείται ταχύτητα στις αποφάσεις, ψυχραιμία και διπλωματία. Όλα αυτά τα περιγράφει με ενθουσιασμό, ο οποίος γίνεται εντονότερος όταν μιλάμε για το νέο αεροδρόμιο Λάρνακας.

"Είναι εμπειρία ζωης", λέει, "δεν συμβαίνει σε πολλούς να ζήσουν το άνοιγμα ενός καινούριου αεροδρομίου. Θα χρειαστεί να αλλάξουμε τη νοοτροπία και τις συνήθειες μας για να εναρμονιστούμε με το ευρωπαϊκό επίπεδο που υπαγορεύει η λειτουργία του νέου αεροδρομίου. Είναι ένα πραγματικό στολίδι για την Κύπρο. Και για μας, μια τεράστια πρόκληση να εργαστούμε σε ένα αεροδρόμιο, τόσο σύγχρονο."

Οι συνεντεύξεις δόθησαν στην Ελένη Ξένου, το ρεπορτάζ έγινε από τη Νταϊάνα Αζά και πρωτοδημοσιεύθηκε στην επίσημη αναμνηστική έκδοση των εγκαινίων του Δ.Α.Λ., η οποία εξεδόθη από τον Εκδοτικό Οργανισμό "Ο Φιλελεύθερος".



It's finally time to experience the new airport, both for travellers, and for the individuals in various services and departments who will have an active role in its smooth day-to-day running.

Stasos Apostolides - Duty Manager
The "conductor"

He is the person who knows exactly what goes on at the airport at all times and is responsible for its smooth running.

"I love my job." That's what he told me, and it was clear he meant it. The day we met was the same day that the Greek prime minister was due to leave Cyprus so the red carpet had been rolled out and Mr. S. Apostolides was ready for just about anything. Mr Papandreou's late arrival that day was the best example I would get to see how the Department of Operations  worked.

"Are you stressed?" I asked when he explained everything that needed to be done so that no other flights would be affected."I never get stressed," he replied, wich left me rather surprised.


"Stress doesn't allow you to work with a clear mind and a clear mind is what this job needs.

I ask him to describe the responsibilities of the department, mainly to give me a background image.

"We watch the planes landing and taking off," I said jokingly, "without knowing what precedes and what follows." His smile suggests that he is very hard to give me the full picture, but does, however, try:

"The main concern of the Department of Enterprise is to operate the airport as the best possible rate. We make sure that the planes properly serviced, customers of the airport and the traveling public. Belongs to our own responsibilities where to park his plane, how to solve problems that may lead to delays (either in flight or in the baggage section), we update the lists of arrivals and departures, we are constantly on hand to deal with any accidents, constantly communicate with other services, we know what happens every time on site airport and we are responsible for resolving any problems. The Operations Department is basically the part that manages an airport. "

And it's your responsibility as Duty Manager, which is; I ask him. "The Duty Manager is charged, except what I told you all the responsibility to deal with an emergency. In such a case, you need to direct, manage and coordinate all services in order to provide immediate and effective response."

As an arranger, doing commentary and he agrees adding that the decisions required speed, composure and diplomacy. All of these describes with enthusiasm, which becomes stronger when we talk about the new Larnaca airport.

"It's life experience," he says, "not so many people to experience the opening of a new airport. You need to change attitudes and habits to match the European level that dictates the operation of the new airport. It is a real gem for Cyprus. And for us, a huge challenge to work in an airport, so contemporary. " 
The interviews it shall be given to Helen Xenos, the reportage was made by Diana Azas and first published in the official commemoration of the inauguration of L.I.A., issued by the publishing company "Phileleftheros".

Δεν υπάρχουν σχόλια: