Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Οι άνθρωποι του αεροδρομίου, Μέρος Δ' - People of the airport, Part IV

Έφτασε η ώρα να το ζήσουμε. Όχι μόνο εμείς, αλλά και άνθρωποι που δουλεύουν εκεί, σ' όλα τα τμήματα και υπηρεσίες.

Μιχάλης Αργυράκης - Airside Monitoring & Inspection Unit
Ακολουθήστε τον!
Μόλις προσγειωθεί ένα αεροπλάνο, ένας τρόπος υπάρχει για να φτάσει στο χώρο στάθμευσης του. Να ακολουθήσει... τον Μιχάλη Αργυράκη.
Εργάζεται στο αεροδρόμιο από τα 21 του χρόνια. Και τώρα, στα 37 του, δεν μπορεί να διανοηθεί πως θα έκανε ποτέ άλλη δουλειά και ειδικά μακριά από τα αεροπλάνα. "Είμαι εξαρτημένος", μου λέει και γελά. Δουλεύει βάρδιες και του είναι εντελώς αδύνατο να προσαρμοστεί πια σε ώρες γραφείου. Του αρέσει η ένταση της δουλειάς, του ανεβάζει την αδρεναλίνη. Εργάζεται στην υπηρεσία των "Follow me" - όπως την ονομάζουν - η οποία με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου θα μετονομαστεί σε Airside Monitoring & Inspection Unit (Amiu).

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Μόλις προσγειωθεί ένα αεροπλάνο, κάποιος πρέπει να το καθοδηγήσει μέχρι το χώρο στάθμευσης του (stand).  Και αυτός, στην παρούσα τουλάχιστον φάση, είναι ο υπεύθυνος του "Follow me". Κύριο μέλημα όσων αποτελούν τους "Follow me" είναι να προσγειωθεί και να απογειωθεί το αεροπλάνο με απόλυτη ασφάλεια. Αυτό τι προϋποθέτει?

Ο Μιχάλης Αργυράκης είναι πολύ παραστασικός στις περιγραφές. Μου σχεδιάζει ήδη στο σημειωματάριο μου, το χώρο στάθμευσης των αεροπλάνων, μου εξηγεί ποιό stand είναι για τα μεγάλα αεροπλάνα και ποιο όχι, μου δείχνει τον παράδρομο Charlie, όπου μπαίνει το αεροπλάνο μετά την προσγείωση, και σκιτσάρει με ταχύτητα τη διαδρομή που ακολουθεί συνήθως ένας "Follow me". Πριν την προσγείωση διενεργούν μια ολόκληρη προεργασία η οποία απαιτεί τη βεβαίωση ότι ο δίαυλος είναι καθαρός, ότι δεν υπάρχουν ξένα αντικείμενα, ότι δεν υπάρχουν ξένα αντικείμενα, ότι δεν υπάρχει οτιδήποτε άλλο μπορεί να διακινδυνεύσει την ασφαλή ανάπτυξη, και ότι όλη η ομάδα έχει συντονιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να τηρηθούν όλοι ανεξαιρέτως οι κανόνες ασφαλείας. Η υπηρεσία υπάγεται στο Τμήμα Επιχειρήσεων της Hermes και από κει λαμβάνουν οδηγίες. Ο Πύργος Ελέγχου ενημερώνει τον Πυργίσκο για την άφιξη του αεροπλάνου και ο πυργίσκος ενημερώνει το Τμήμα Επιχειρήσεων για να ξεκινήσει ο "Follow me" και να οδηγήσει το αεροπλάνο στο stand του.

Αυτή η διαδικασία θα αλλάξει με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου, με ενημερώνει ο Μιχάλης και επεξηγεί: "Σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια της πίστας, η δουλειά μας θα παραμείνει η ίδια. Το αεροπλάνο όμως δεν θα το παίρνουμε εμείς στη φυσούνα. Θα τους καθοδηγεί ο Πύργος Ελέγχου. Εμείς θα πρέπει όμως να βεβαιωθούμε ότι είναι καθαρή η φυσούνα, ότι δεν υπάρχουν λάδια ή άλλα επικύνδινα αντικείμενα κλπ. Δεν θα υπάρχει ο πυργίσκος και θα ενημερωνόμαστε μέσα από το σύστημα για την άφιξη του αεροπλάνου.  Κύριο μέλημα μας ωστόσο θα παραμείνει η ασφάλεια."

Εδώ και αρκετό καιρό εκπαιδεύονται για τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου. "Είναι λες και ξεκινάς από την αρχή", μου λέει, εννοώντας ότι έρχονται αντιμέτωποι με καινούριες καταστάσεις και ευθύνες. "Οι ευθύνες μας θα αυξηθούν", σημειώνει, και προσθέτει πως αποτελεί ωστόσο μια νέα και ενδιαφέρουσα πρόκληση στην επαγγελματική του πορεία.

Όταν άρχισε να δουλεύει στο αεροδρόμιο (εργοδοτούμενος τότε των Κυπριακών Αερογραμμών) δεν είχε ιδέα τι προηγείται της άφιξης και της αναχώρησης ενός αεροπλάνου. Τα καθήκοντα του περιορίζονταν στον εσωτερικό χώρο του αεροδρομίου. Όταν πια, όμως, προσληφθείς στην εταιρία Hermes, βγήκε στους παράδρομους των διαύλων, συνειδητοποίησε πόσο ενδιαφέρον είναι να δουλεύεις στην πίστα (όπως την ονομάζουν στη γλώσσα του αεροδρομίου). "Είναι μεν αγχωτικό", λέει, "αλλά εκείνη τη στιγμή δεν σκέφτεσαι τίποτα άλλο. Σου ανεβάζει την αδρεναλίνη", μου επαναλαμβάενι και επιλέγω να κρατήσω αυτή του τη φράση για επίλογο.
Οι συνεντεύξεις δόθησαν στην Ελένη Ξένου, το ρεπορτάζ έγινε από τη Νταϊάνα Αζά και πρωτοδημοσιεύθηκε στην επίσημη αναμνηστική έκδοση των εγκαινίων του Δ.Α.Λ., η οποία εξεδόθη από τον Εκδοτικό Οργανισμό "Ο Φιλελεύθερος".


It's finally time to experience the new airport, both for travellers, and for the individuals in various services and departments who will have an active role in its smooth day-to-day running.

Michael Argyrakis - Airside Monitoring & Inspection Unit
Follow him!

When an airplane lands there is only one way for it to get to its parking space. And that's by following Michael Argyrakis.

He works at the airport by the age of 21. And now, at 37, he can imagine that would never work another, especially away from airplanes. "I'm addicted," he says and laughs. He works shifts and is impossible to adapt to longer hours. He likes the intensity of work, raises the adrenaline. He joined the service of "Follow me" - as they call it - which the operation of the new airport will be renamed Airside Monitoring & Inspection Unit (Amiu).

Let's take things from scratch. Once you land a plane, somebody has to lead up to the parking area (stand). And that, at this stage at least, is the director of "Follow me". The main concern of those who are the "Follow me" is to take off and land the plane safely. This implies that;

Michael Argyrakis is very
narrative descriptions. He plans already in my notebook, the parking of airplanes, explains which stand is for the big planes and which not, shows me the side street Charlie, where it enters the plane after landing, and quickly sketch the path that usually follows a "Follow me". Before landing out an entire homework that requires confirmation that the channel is clear, that no foreign objects, there are no foreign objects, that there is anything that may jeopardize the safe development, and that whole team has coordinated with so as to comply with all safety rules without exception. The agency under the Department of Business Hermes and receive instructions from there. The control tower informed the tower for the arrival of the aircraft and turret inform the Department of Business to launch the "Follow me" and lead the plane to the stand.

This procedure will change the operation of the new airport, informs Michael and explains: "As regards the safety of the track, our work will remain the same. The plane but will not get us to blow. It led by the Control Tower. We should however make sure that the bellows is clean, that there is the danger of oil or other objects, etc. There will be a turret and updated through the system for the arrival of the plane. Our main concern however will remain secure."

For some time trained to operate the new airport. "It's as if you start from scratch," he says, meaning that they are confronted with new situations and responsibilities. "Our responsibilities will increase," he says, adding however that it is a new and interesting challenge in his professional career.

When he started working at the airport (then employee of Cyprus Airways) had no idea what precedes the arrival and departure of an airplane. The duties of the limited space inside the airport. Once more, however, the company recruited Hermes, took to the lanes in the channel realized how interesting it is to work on the track (as they call it the language of the airport). "While it is stressful," he says, "but at that time not thinking anything else. I put up the adrenaline," he repeats and choose to keep this phrase in his afterword.

The interviews it shall be given to Helen Xenos, the reportage was made by Diana Azas and first published in the official commemoration of the inauguration of L.I.A., issued by the publishing company "Phileleftheros".

Δεν υπάρχουν σχόλια: